Drón - Sir David Kastély(szálló) - Balatonszepezdfürdő (2023.03.18.

Tihanyban jártunk, tovább autózva a 71.sz. főúton (Balaton északi part), Balatonszepezdfürdőig, egy régi ismerőd kastélyt kerestünk fel, hogy felküldve a Madaramat (DJI Mini SE), készítsek fentről videót és képeket.

Hát nem minden úgy sikerült, ahogy gondoltam. Összerakva az eszközt, bekapcsolva, élő videókép helyett fekete képet látok, többször újraindítva minden kapcsolódást, a helyzet nem változott. A DJI FLY App helyett megpróbáltam a már gyakorlatban bevált Litchi for DJI Drone App-al, ez adott élő videóképet, de a videó rögzítés nem indult el, pontosabban elindult, de rögtön le is állt. A hiba okát még nem tudtam azonosítani, segítséget kértem, és az SD kártyát jelölték meg hibaként. Igaz ez egy viszonylag új kártya, de 2 hete Ausztriában 5 napon keresztül használtam és semmi hibajelzésem nem volt.

Végül sikerrel jártam többszöri probálkozást követően, átváltottam fényképezési módba, készítettem 1 képet, és utána visszaváltva videó módba, elindult a videó felvétel és felküldtem a madarat, és tudtam készíteni felvételeket.

Sir David Kastély

A kastélyt már korábbról ismerjük, sőt, már vendégek is voltunk (kastélyszállóként üzemeltetik).

Balatonszepezdfürdő, Sebestyén kastély, Veszprém megye

(Külterület a szőlőben)
GPS: N 46.839646,E 17.646060

Utolsó látogatás: 2007.06.01. (2023.03.18. Drón)
Igazi gyöngyszem, egyedi, elegáns, hangulatos, családias, semmi mással nem összehasonlítható.

Igazi különlegesség a kastélyok világában a "Magyar-tenger" északi partján található, balatonszepezdfürdői Sir DAVID kastély. Az 1900-as évek elején épült kastély egyedüliként képviseli a hagyományos Ír stílust. Elegáns lakosztályainak ablakain kitekintve, szemet gyönyörködtető panoráma tárul elénk. Csodálatos színekben pompázó napfelkelték gazdagítják a madár csicsergéstől ébredő tájat.

Idézet a kastélyszálló Web lapjáról: "A világ zaja elől menekülő vendégeink, tiszta levegőjű nyugodt környezetben, félrevonulva élvezhetik pihenésüket, ugyanakkor ideális környezet azoknak is, akik igényes szórakozással szeretnék egybekötni üdülésüket Feledhetetlen élményt nyújt egy-egy sétahajózás, vitorlázás. A teniszezés, lovaglás után felfrissülni vágyók, kellemeset mártózhatnak a kastély üde zöld parkjában található nyitott medencében. A strandolást kedvelőket a 200 m-re levő Balaton fátyolosan csillámló hullámai csalogatják. A nap örömei után nemesi hangulatú éttermünk várja ínycsiklandozó finomságaival. Romantikus esti séták után, hegedülő tücskök ringatnak álomba."

Saját véleményem: Olasz pénzügyi befektető tulajdonában van. Fiatal, ambiciózus házaspár vezetésére van bízva az üzemeltetés, akik szívvel és vendégszeretettel vezetik a Kastélyszállót. A keletkező bevételt állandóan visszaforgatva, folyamatosan emelik a Kastély színvonalát és értékét.
Egyedisége "zártságában" rejlik mondják.
Üzemeltetése szakaszos, idény jellegű, étterme csak előzetes egyeztetés alapján üzemel, alapellátásban reggeli biztosított. Speciális üzemeltetése, nem teszi összehasonlíthatóvá a normál szállodai értékelés alapján, így külön, részletes értékelést nem teszek közzé.

Köszönet érte, hogy lehetőséget kaptunk a Kastély megtekintésére és az ajándékba kapott vendégéjszakákát is!

Megjegyzések