Cseszneki vár, Lovasberény - Cziráki kastély - 2023.05.20.

   Drón repülések - 2023.05.20.   

Cseszneki vár és Lovasberény

Az egész napos utazás története egy külön BLOG bejegyzésemben olvasható.

Cseszneki vár

Az utazás során volt lehetőségem a Cseszneki vár közelébe (nem fölé!) repülni, sőt 2.db. gömb-panoráma kép is készült, sőt Lovasberénynél is készült 2.db.:

Cseszneki vár - amennyire én megközelíthettem.

A település szélén volt egy parkoló, tele autókkal, de talán még lehetett volna parkolni, de innen maga a vár megközelítése csak gyalogosan lehetséges, mivel repülés volt a cél, így megpróbáltam másik oldalát megközelíteni, de ez sikertelen volt. Hatalmas volt a látogatói tömeg, mindenhol gyalogosok nyüzsögtek. Így aztán vissza a település szélén lévő temető közelében (lakott területen kívül), beálltam egy földúti bejáróba és onnan repültem a vár felé (lakott területig), és onnan készítettem gömb-panoráma képet.
A felszállási helytől messzi voltam a vártól és sajnos a Drón repülésem igencsak korlátozott, hobbis pilótaként felfelé max. 120 méter, vízszintes távolságban, pedig csak addig repülhetek el, amig mindenféle segédeszköz nélkül még látom a Drónt, hát bizony ezt a ici-picike Drónt 60-70 méter után már nem lehet látni (VLOS), így a várról közeli kép készítéséhez, használtam a földi kiinduló pontot és a NIKON Coolpix A1000 840 mm-es ZOOM-ját használtam, de jó lett volna levegőből is közelebb kerülni a várhoz, így visszaautóztunk a 82.sz. főútra, és a várral szembeni parkolót gondoltam erre a célra használni.

Megérkezve a parkolóba, hát bizony ez tele volt autókkal és hatalmas volt az emberi nyüzsgés, itt bizony nem szállhatok fel, mivel az én Drón-os hobbis jogosítványom emberek feletti repülést tiltja.
Míg ott tanácstalanul téblábóltam, látom, hogy a parkoló szélén a főút mellett áll valaki és mintha Drónt irányítana. Igen, ez valóban Drón-os reptetés volt, viszont jogszabály sértően, nem legálisan, hiszen az MDS légtér applikáció nem jelzett semmilyen légtér foglalást. Aztán meg is érkezett a drón a vár felől, és az autók felett lavírozva, leszállt a parkolóba. Na ennyit arról, hogy Én betartom a szabályokat, mások pedig ....., hát persze ugyanez van Magyarországon pld. a KRESZ területén is, hogy csak a legkirívóbbat említsem.
Néhány perce elteltével kiürült az egész parkoló, 1-2 autó maradt csupán, így megnyílt a lehetőség egy repüléshez. Mivel a parkoló és a vár között úgy 6-800 méter lehet, így nagy esélyem megint csak nem volt a közel kerüléshez szabályos repüléssel, felszállva, elküldtem annyira, hogy még szemmel látható legyen és onnan készítettem gömb-panoráma képet is, na persze körbe forogtam is 360 fokban a környezet videózásához. A szél a parkolóban bizony nagyon erős volt, de még a tűréshatáron belül (nem kaptam a Drón-tól figyelmeztetést), viszont a már évek óta épülgető "Látogatóközpont" építési területét körbe kerítették, ez ugyebár már veszélyforrás volt, hiszen, ha bármi történne repülés közben, akkor bizony a Drónt nem tudtam volna kimenekíteni (kerítésen átmászva), ezért sem merészkedtem messzire a völgy fölé. Itt ismét a NIKON kamera 840 mm-es ZOOM-ját használva azért készültek közeli képek is, igaz nem felülről, csupán vízszintesen.
Cseszneki vár, amennyire Én megközelíthettem a Drón-ommal
Cseszneki vár - drón-videó

Lovasberény - Cziráki kastély

Lovasberény - távlatok
Alapvetően Gömb-Panoráma kép készítése miatt szálltam fel a kastély körüli parkban. Tervem szerint 120 méteren szerettem volna elkészíteni a képet, de 68 méteren megszakadt a kapcsolat a gép és az TC távirányító között, amit akkor nem is értettem, hiszen már repültem 500 méter távolságig, így most 68 méter távolságra nem működik. Aztán idehaza elgondolkozva, és más tapasztalatai alapján csak az történhetett, hogy a település saját nyílt-WiFi hálózata helyi interferenciát okozott. Egyébként az RC kijelző folyamatosan jelzi a WiFi jel erősségét, és most nem jelzetett térerő csökkenést, hanem jelzés nélkül megszakadt. Maga a rendszer olyan, hogy automatikusan megkeresi a szabd csatornát a WiFi csatornák közül, de ez most csődött mondott. Néhány napja ismét tettem egy próbakört (helyben Újpalota szélén), és semmi gondom nem volt a WiFi-vel.
Lovasberény - Cziráki kastély
Beállások a Gömb-Panoráma pozícióiba
Alcsútdoboz - Védett platán fasor - Autós-videó

Megjegyzések