Drón - DJI Mini 2SE (első éles) repülés, Budapest, János-hegy, Erzsébet kilátó, 2023.06.16.

Beszereztem minden kiegészítő elemet az új Drón-omhoz, ma vettem át az utolsó szükséges darabot. a tablet tartó-t, így ma sor került az "éles repülésre". Helyszínként a János-hegy-et választottam.


 A kiegészítő darabok beszerzésének története

Az ember azt gondolná, hogy mi sem egyszerűbb annál, mint néhány szükséges kiegészítőt beszerezzen, hát ez nem is annyira egyszerű ma Magyarországon.

Miket vásároltam?

  • A legfontosabb volt, hogy nagyobb méretű képernyőn tudjam látni az élő-képet, ezért a telefon helyett tablet beszerzése volt. A követelmények meghatározása sem egyszerű, végül ez lett a konfiguráció:
    • Márka: LENOVO
    • Android (az ára miatt, az iPad-ok, számomra megfizethetetlenek), legalább V11
    • Belső memória min. 64 GB
    • Külső SD kártya (min 128 GB)
    • Képernyő mérete 8" (nagyobb jobb lenne, de ennek a használata már kényelmetlenséget okozhat
  • A tabletet rá kéne tudni rögzíteni a drón távirányítóra, ráadásul 2 féle van, így végül egy telefont utánzó rögzítési módot választottam, így ez repülésen kívül is használható a tablet dokkolására.
  • A régi RC vezérlőhöz, volt gyárilag csomagolva 2.db. tartalék Joystick kar, az új RC-1 csak a szükséges 2.db. volt csomagolva, ráadásul nem azonos a kétféle Joystick kar, így tartalékot is szerettem volna beszerezni. Ez fontos, mert a régihez már el is hagytam 1.db.-ot, amikor összeszereltem leesett egy füvet területen és nem találtam meg, hiába fésültem át a füvet.
  • Még egy szállítást megkönnyítő eszközt is vásároltam, az alsó properrelek védőt.
A tabletet az eMAG-nál rendeltem meg először, akkor elfogadható áron csak 32GB RAM-ost találtam ami raktáron volt (nem szerettem volna sokat várni), aztán amikor visszaigazolták a rendelést, akkor derült ki, hogy ugyan "Raktárban" van, de a kiszállítást csak csomagautomatába lehetett kérni és a szállítási idő 1 hét, na ennyit nem szándékoztam várni, így azonnal töröltem a rendelést, amit az eMAG fiókomban regisztráltak is, azzal, hogy továbbítják a szállítónak. Nos ekkor derült ki, hogy a "Raktárban van", az Romániában lévő raktárat jelentett!
Aztán még rendeltem egy tablet tartót is és Joystick karokat is. Amikor megjött az értesítés, hogy átvehetem, a 3 különálló rendelésemet összevonta a szállító és egyetlen fiókba pakolta, egy QR kóddal. A gond az lett, hogy a törölt tablet is közte volt, azt viszont már nem akartam átvenni, mert még a kiszállítás előtt jó néhány nappal, vásároltam külön tabletet az Alza.hu-ban, amit már másnap át is vehettem. Így az EMAG rendelést megreklamáltam, a válasz a reklamációmra:
Hát ezt az eljárást és megoldást nem tartom vásárlóbarát megoldásnak, így aztán ezentúl az eMAG-ot nem fogom előnyben részesíteni, amíg eDigital-ként működött, sokkal vásárló barátabb volt, üzletben is átvehettem, ma ilyen lehetőség nem választható, ráadásul, egy halom terméket mástól, mással szállítanak, így az átfutási idő akár 1-2 hét is lehet.
Végül a tabletet az alza.hu-n vásároltam, szombaton adtam le a rendelést, és másnap, vasárnap a közelemben lévő csomagautomatában át is vettem. Az ár is jobb volt, mint az eMAG-é, és a RAM is 64GB volt.

Mivel az eMAG másik 2 csomagomat sem tudtam átvenni (a fent leírtak miatt), így azt másik cégektől rendeltem meg, szintén olcsóbban, mint az eMAG lett volna.
A tablet tartót a kamerapro.hu-tól, a Joystick-eket pedig a hobbycity.hu-tól. Érdekesség a Joystick az eMagnál 2.db. 5.100,-Ft lett volna, a hobbycity-nél 4.db.ot kaptam 4.000,-Ftért (+1590,-Ft GLS  csomagautomata).

Végül összeállt a teljes felszerelés, ennek örömére fel is mentem a János-hegyre, hogy összeszerelve mindet, sor kerülhetett az első éles repülésre is, az új drón-al.

Mivel ez a mostani repülés csupán egy próba volt, több szempontból is:
  • lehet-e repülni a János-hegy (Erzsébet kilátó) környezetében,
  • működik-e az új eszköz készlet összeszerelve?
  • egyszerű módon (gyalogosan) mennyire nehéz megközelíteni a kilátót?
Nos, a próba sikerese volt, bár az összeszereléssel voltak gondok:
a DJI RC-1 gyári kábele bizony éppen (passzentosan, feszülve) éri csak el a tablet USB-C csatlakozóját,
a nyakpántok közül az ehhez az RC-1-hez vásárolt tartót nem lehet felhelyezni, mert a mérete azt mutatja, hogy ez nem erre az RC-1-re való (hanem mihez?), annak ellenére, hogy a típusa szerint jónak kéne lenni, ide teszem a végül is a régi RC-hez vásárolt képeit, jelöltem, hol a mérethiba:

A nyakpántra még ki kell találnom egy használható megoldást, a gyári elképzelés szerinti összeállítással, bizonytalan a tablet rögzítése, így ezt másként kell megoldani. Az ötletem, hogy a tablet tartó rögzítő talpjának két sarkába lyukat kell furnom (műanyaggal bevolt aluminium talp), és ebbe fogom a nyakpánt kapcsait rögzíteni. Az RC-1 és a tablet csatlakoztató USB-C kábet is ki kell cserélni egy 40-60 cm hosszú USB-C kábelre, hogy ne feszüljenek a csatlakozók.
Összességében, így elsőre rendben volt.

Ha legközelebb ellátogatok a János-hegyre, akkor közelebb fogok (lehet is!) gyalogolni az Erzsébet kilátóhoz, hogy körbe tudjam majd repülni (kellő távolságban, A1/C0 !).
Az MDS szerint a kilátó közelében már nincsen légtér korlátozás, azaz lehet repülni!

Gömb-Panoráma kép itt nyitható meg (Facebook)!






Megjegyzések