Drón - DJI Mini 2SE ismerkedés, 2023.06.03., Budapest, XV.ker. Újpalota

Megérkezet az új Drón-om: DJI Mavic Mini 2SE, a regisztrációja is megtörtént, így ma már nem volt akadálya, hogy repülhessen.

Utolsó módosítás: 2023.06.06. (a végén keresd)

Az új gyakorló területen, Budapest, XV.ker. (Újpalota) és a XVI.ker (Rákosszentmihály) között történt.

Drón repülés gyakorlóterületem

180 fokos panorámakép
Szerkesztett videó a repülésről
Korábban DJI Mini SE drón-om volt(van), ezzel tanultam meg igazán repülni, ez egy jól irányítható, minimális szoftveres támogatással (DJI FLY APP) rendelkező drón. Ami a problémát jelentette: mivel legálisan csak lakott területen kívül tudok vele repülni (különleges engedélyek nélkül), így közeli felvételek készítése nagyon korlátozott. A szél tűrőképessége korlátozott (20-25 km/ó), és a drón és az RC irányító közötti kommunikáció WiFi, amit helyi interferenciák nagyon zavarni tudnak, volt is ilyen esetem, amikor 60 méteren megszakadt a kapcsolat.

Az új drón-om DJI Mini 2SE, több mindent megoldott, részemre elfogadható áron. Továbbra is csupán 2,7K a videó lehetőségem, de ez számomra (WEB-es megosztásokkal is) bőven elegendő, viszont a Mini 2SE új lehetőségeket nyitott meg.

Miket sikerült kipróbálnom:

  • Az irányítás minősége kimagaslóan jó (gyári adatok: 4.000 méter magasság, 10 km távolság), igaz, hogy számomra a szabályok VLOS-t írnak elő, így a 120 m magasság felső korlát, a távolság pedig, amig szemmel látható!
  • Új lehetőségem, a szoftveres Zoom, képeknél 2x, videónál 4x
  • A DJI FLY APP alapszolgáltatásában, panoráma (széles 180-fokos, 360-fokos, gömb)
  • Körberepülés, körberepülés csigában, emelkedve, emelkedő-távolodó
A próba és ismerkedés során, mindent kipróbáltam, amit észleltem, a videók nem finom futásúak, ennek oka lehet (legközelebb majd kiderül), alapértelmezést nem állítottam át, így 25 képkocka/másodperc-el készültek, ezt megváltoztatom 30 koska/sec-re.

A DJI Mini SE-t még megtartom, akár tartalék is maradhat, hiszen alkatrészeiben, akkumulátorában azonos az új 2SE-vel, de, ha valaki jó ajánlatot tesz, akkor eladom.
ZOOM bemutatása
Ez a formátum is egy új szolgáltatás, ami egy gömb panoráma, ha kinyitjuk.

Gömb-panoráma


Összehasonlítás Mini SE <=> Mini 2SE

Miért vásároltam a Mini 2SE-t:

  • Mivel csak lakott területen kívül repülgetek, így sok esetben, nem tudok közel repülni egy objektumhoz, így a felvételek távolik (kicsik) lesznek, a 2SE Zoom-ja szükséges (2x 4x);
  • A Drón és az RC irányító közötti kapcsolat WiFi eljárással történik, így a kapcsolat nagyon kitett az interferenciának (volt már, hogy 60 méteren megszakadt!);
  • A Mini 2SE O.2, azaz közvetlen rádiókapcsolat, amit a WiFi nem zavar meg;
  • A Mini 2SE erősebb, nagyobb szelet is elvisel, igaz ezzel az akksit hamarabb (5 perc veszteség) lemeríti.

Ami miatt hezitálok, hogy a Mini SE-t megtartsam-e?:

  • A DJI FLY APP le van butítva, viszont a Litchi for DJI Drone APP egy halom új szolgáltatási lehetőséget biztosít (megvásároltam, örökös liszensz 14.000,-Ft):
    • Követés egy kijelölt objektumot, vagy a Telefon pozícióját (GPS);
    • Programozott repülés pontok kijelölésével, WEB-es tervezővel is!;
    • Körberepülés;
    • Gömb panoráma, a képet maga az APP szerkeszti össze és feltöltési lehetőséget ad (alacsony, közepes, magas felbontással) oly módon, hogy az eredeti képeket használja, a Drón-ról letöltve.
  • Mivel mindkét Drón ugyanazt az akksit használja, így a meglévő 4.db. akksi hosszú repülési időt biztosít.

Mai repülési tesztek (2023.06.05. Fóti-Auchan gyakorló területemen), itt már nincs magasság korlátozás, így 120 méteren repülgettem és próbálgattam.

Ma kipróbáltam a videókészítés módjait, és a videót 30 kocka/sec, már rángatás nélküli lett a videó, a 25 kocka/sec, csak "C-mód"-ban használható, ha nagyon lassan mozgatod.
Amit utólag észleltem, a Gyors-videó módok esetében a videók FHD (1080) felbontással rögzítődnek az SD kártyán, hiába van a videó 2,7K-ra állítva, úgy tűnik a programozott videókra ez nem érvényesül.
Viszont a DJI FLY App-ban megtaláltam a két féle tárolási módot:
  • ha a Drón az RC-vel kapcsolódva van, és a telefon rá van dugva az RC-re, akkor az "Album"-okban 2 féle mód érhető el:
    • Save - ez az App által élő rögzítés során HD-ban (720) tárolódik minden,
    • A Drón-ra váltva, az SD kártyát átmásolja a telefonra, és az teljes FHD felbontás, mint az SD kártyán!
  • Ha Panorama képet készítesz, akkor ezeket a sorozat képeket egy külön könyvtárba teszi, de itt egyenént vannak, összefűzés nélkül.
Egy szerkesztett videó a mai napról, jelöltem az egyes auto-videó módokat.


Megjegyzések