Megyeri híd - M0 északi hidja, Nappal, 2023.08.21.

Már rég óta vágytam rá, hogy a Megyeri híd környezetében repülhessek a Mini drónommal. Keresgéltem már helyet nemrégen, körtippet a felszállásra, a bejárta a területet és kinéztem egy a híd Észak-i feljárója melletti területet. De tegnap a DOE Elnök-helyettese adott egy sokkal jobb helyet a felszállási pontra, a Híd Dél-i gyalogos (lépcső) feljáró fordulójában és valóban innen száltam fel (RTH) szuper hely. Senkit nem zavar, a felszállás sem látható a hídról, tehát a híd forgalmát sem veszélyezteti a felszállás. Sőt, a híd déli oldala mellett fák sincsenek (Vízművek forrás-kút vidéke), így jól látható a drón útja. Ez annál is fontosabb, mert Open (nyílt) kategóriában A1 jogsival csak addig távolodhat el a drón az irányítójától (VLOS), amig segédeszközök nélkül, szabad szemmel látható. Hát bizony ez nem nagy távolság, felfelé max. 120 méter, ha a háttér egynemű kék (égbolt), akkor felfelé jó látható, de vízszintesen már jóval korlátozottabb az eltávolodás, és csak akkor látható egy Mini, ha a felszállástól rajta van a pilóta szeme!

Csupán néhány fotót készítettem, a videóra koncentráltam (szerkesztés alatt van)

A repülést és az utazást egyben összekötöttem új szerzeményem tesztelésével is, ami nem más mint egy szuper tulajdonságokkal áés lehetőségekkel rendelkező akció-sportkamera: DJI Osmo Mimo Action 4.

Kipróbáltam az autóban is utazás rögzítésre és a repülés helyszínének a videózásra is, a szelfi botra rácsavarozva egy tripod kiegészítőt, letettem a lépcső egyik fokára és végig rögzítettem a felszállási pontot, meg ami a háttérbe belefért. Még nem láttam, én is kíváncsi vagyok a felvételre. Már láttam, sőt meg is szerkesztettem és már fel is töltöttem, de a YouTube szerver még küzd a konvertálással, még a 2,7K nem elérhető. Sőt már az Actopn4 kamera tesztelés kiértékelésén, sőt a javítgatásokon (beállítások és tapasztalatok) is túl vagyok (érdekességeket teszteltem ki és bizony vannak gondok ezzel az új verziójú akciókamerával, hiába márka a DJI és ez a néhány hete megjelent modell, és már 2x kaptam rá frissítést, de még mindig nem az igazi), de ma már nagyon elfáradtam, majd holnap DU. folytatom, mert DE munkába kell mennem (79 évesen is dolgoznom szükséges!).

2,7K/39 kocka a videó

Utolsó módosítás: 2023.08.22. (holnap!)

Továbbra is küzdök 2 fő vonalon:

  • a kamera túlmelegedése;
  • a felvételt elindítva nem minden esetben van meg a felvétel az elejéből kb. 10 perc hiányzik.

Magyarázatot, megoldást ez ideig nem találtam, de egy Action kamera csoportban, írták, a túlmelegedés már kezdetektől fennáll, már az Action 1-nél is. A konfúzió az, hogy ez a kamera a zártságából következően nem tartós videó rögzítésre találták ki, mert a vízállására okán szellőztetés nincs, azaz a belső hőt a műanyag keret közvetítésével nagyon lassan és nem hatékonyan adja át a környezetnek, azaz, ha kint 34-38 fok van, akkor csak rövid snitteket készítsünk.

A tapasztalatokról, vizsgálatokról, megoldási kísérletekről külön BLOG bejegyzést készítettem!

Ami a legjobban idegesítő, hogy azt jelzi a felvétel elindult, aztán kiderül, hogy a felvétel eleje hiányzik, na de mi az oka?

A videóból exportáltam néhány állóképet:



Megjegyzések