Tiszalök - Kis Tisza (holtág), Ökoturisztikai Centrum (2023.08.11.)

Úgy döntöttem a Drón-os BLOG-oldalamra teszem fel, mivel lesz benne Drón felvétel is.

Megjelenés dátuma: 2023.08.13.

Kis Tisza Ökocentum területe a Sétány-al, Tiszalök
Régebben olvastam egy cikket a Tiszalöki Ökoturisztikáról és a képek alapján akkor feljegyeztem, mint egy lehetséges helyszint, amely alkalmas kirándulóhelynek, és talán drón-os repülésre is, bár a legter.hu szerint "Korlátozott légtér" terület. Megnéztem az MDS (HungaróControl) APP-ban is, akkor nem jelzett semmiféle korlátozást.

Pénteken arra gondoltam, nem lesz túl meleg (max. 24 fok), esőmentes és szépmentes napot jósoltak az időjósok, na egy ilyen nap pont erre a helyszínre való. Terveztem, aztán semmi sem sikerül úgy, ahogy terveztem, egy részét majd látni fogjátok, egy részét viszont nem fogom részletezni (magán-egészségügy 80 évesen sok minden bekövetkezik, jó, ha tudjátok és számítsatok rá, ha közeledtek a 80-hoz. Bizony ez már nem a fiatalság kora). Szóval 2 nap elteltével szántam rá magam, hogy elkészítem ezt a bejegyzést, és bemutatom a látottakat és leírom a tapasztalatokat.

Előzetesként gömb-panoráma képek (Facebook-on megtekinthetők):

Mellék bejegyzésként készítek (elkezdtem!) egy külön bemutató Blog-ot is a Barangolások BLOG oldalamra, melyben bemutatom az új technikámat, amely új fejezetet nyitott a minőségi videókészítéshez! (DJI Osmo Actio 4 Adventure Combo), itt most ezt a bő lére engedő szöveget elhagyom, hogy akiket a technia nem érdekel, és nem szeretnek olvasni sem (mások élményeiről, lehetőségeiről), azok ne unatkozzanak. Viszont erre a BLOG-ra egy kicsit várni kell majd.

Vágjunk is bele, reggel úgy 9 óra körül indultunk, az Útvonal M3 Polgár-ig, majd a 36.sz. főút Tiszalök.

Az M3-on kifelé nem volt nagy tömeg, jól lehetett haladni, egyes szakaszok minősége pocsék, gödrös, göröngyös, hangos, néhány szakasz burkolat cseréje elvégezve, de vannak szakaszok, tereléssel, felújítás alatt, nagyon ráfér már. Gond és forgalmi akadály nélkül eljutottunk Tiszalökre, a nagyobb forgalom inkább Budapest irányában volt, na majd visszafelé megint csak szembeforgalom lesz nagyobb, péntek révén.

Az M3 unalmas autópályát el is hagyom, kezdem a Polgári leágazástól

Bővítés dátuma: 2023.08.14.

Elkészült a földi videó (DJI Osmo Action 4), a videót módosítások nélkül (eredetiben) tetteb be a videóba, hogy látható legyen mit is tud az új Action4.

videó helye ....

Néhány tapasztalat, vélemény, nyilván nagyon szubjektív:

  • A Tanösvény bejárata mellett van 3.db. WC (férfi, női, és mozgássérült. Jó, hogy van, hiszen nagy forgalmat hoz a holtágnak a horgászok sokasága, de vannak néha kirándulók is. A WC nyitvatartása nem folyamatos, csak akkor van nyitva, ha a tisztaságért felelős kezelő jelen van, egyébként zárva!
  • A tanösvény végében, a cölöpökön álló kilátópont környezetében egyetlen pad, vagy bármiféle ülő alkalmatosság nincsen, pedig lehetne, akár uzsonnát hozóknak érkezésre alkalmas hely, de mozgássérültekre sem gondoltak igazából. A kilátópontra való feljutás mozgássérülteknek elérhetetlen, ugyan van egy ferde feljáró, de ez olyan meredek (kb. 15-25 fokos!), amin mozgássérültet még kerekes székkel is nagyon nehézkesen lehetne felhúzni/tolni!
  • Szemetes tároló sincsen.
  • A Tanösvényen több tablet is elhelyezésre került, de egyik sem üzemel, így viszont nem sok értelmét látom.
  • A holt Tisza 2 részre tagolt, a nagyobbikon pecázás folyik, a kisebbiken lehetne akár csónakázni is, ha lenne rá vállalkozó, aki üzemeltetne.
  • A környezet pihenésre horgászatra alkalmas, tiszta, rendezett.



Sajnos a videózás, a drón reptetése nem úgy sikerült, ahogy terveztem, a részleteket mellőzöm, talán még egyszer lesz rá lehetőségünk, hogy ismét felkeressük.
Drónosoknak információ:

A terület a legter.hu térképen korlátozott légtér, ezt tapasztaltam is, mert már 12 előtt ide értünk, akkor az MDS veszélyes területnek jelezte és külön engedélyhez kötötte, de 13 óra után már szabad volt a légtér használata 120 méterig a teljes Tisza holtágán.
Sikerült néhány felszállást végezni, a holt-ág mindkét része felett, a videó még szuerkesztésre vár
videó helye ....

Bővítés dátuma: 2023.08.16.

A Tisza-tól hazafelé a 36.sz. főúton odaúton kinéztrem egy nagyméretű napraforgó táblát, a visszaúton itt megálltam, és felküldtem a drón-omat nézzen körül fent!

Elkészítettem a második kötelező repülést is a repcetábla még Tavsaszal megvolt, most pedig a napraforgó is elkészült.


Megjegyzések