Geresdlak - Mézeskalács falu, Kilátó, Tassi Halászcsárda (2023.12.16.)

Geresdlak - Mézeskalács falu, Kilátó, Tassi Halászcsárda (2023.12.16.)

Utolsó módosítás: 2023.12.20. 13:30

Sok évvel ezelőtt láttuk a mézeskalácsból megépített falut, akkor így nézett ki:

2016.12.18
2023-ban teljesen újjáépítették a falut, domborzatával és házaival együtt, idén a sütéshez használt anyagokat az ALDI biztosította, és felkerült a "terepasztalra" a településen letelepedő ukrán menekült család háza is.

A letelepedett ukrán család háza

A kiállítást telefonos előzetes egyeztetéssel látogatható, a bejárati kapura ki vannak írva az ügyeletesek telefonszámai.

A kiállítás megtekintése után elautóztunk a településen kívül lévő kilátóhoz (aszfaltos úton lehet megközelíteni), itt reptettem a drónom, hogy fentről is megtekinthessük. A kilátó megmászására már nem vállalkoztam, 80 évesen már létra szerű, meredek lépcsőzésre már nem vállalkozom.

Mézeskalácsból készült falu - Kiállítás

Geresdlaki Kilátó, Drón videó

Hazafelé az M6-oson Dunaújvárosnál a Pentele Híd-on átautóztunk az 51.sz. (veszélyes!) útra, hogy késői ebédre is sort kerítsünk, egyik kedvenc helyünkön a Tassi Halászcsárdában.

A Csárda már Karácsonyi díszben pompázik, (a nyitvatartás hétvégi, ezért telefonon érdemes érdeklődni!)

Kedves, ismerősként fogadtak minket (Erzsike tulajdonos és Guszti pincér), finomat ebédeltünk (késői, estebéd lett belőle).

Annyira látványos volt a világítás a "Pajta" - rendezvényhelyiségben, hogy kedvet kaptam egy próbára, előszedtem a drónomat, na most kipróbálom, hogy sötétben, gyenge fényviszonyok között milyen képet/videót tud készíteni a drón kamerája. Repülni nem engedtem, ugyan tágas a tér, de sok oszloppal, asztalok, székek, és viszonylag alacsony mennyezet, na meg sötét, GPS (műhold) nélkül még nem repültem, így csak kézből végeztem próba felvételeket. Meglepően jó felvételeket produkált a drón kamerája, szóval működik esti felvétel esetében is.










Drón-os videó a Halászcsárda Karácsonyi díszvilágításáról

Megjegyzések