DJI Care Refresh hasznossága, most van folyamatban egy csere

DJI Care Refresh fontossága és hasznossága!

Utolsó módosítás dátuma: 2024.09.14. 10:00

(Létrehozás alatt ....., ha ezt a sort már nem látod, a folyamat akkor ért véget!)

2024.09.06-án vásároltam egy DJI NEO Combo Drón csomagot, amit 9-én meg is kaptam GLS csomag automatába. 10-én bekapcsoltam és a DJI FLY App-al párosítva aktiváltam is a DJI fiókomban.

Óvatossá váltam, ezért konkrét azonosítókat kitakartam, a továbbiak ban érthető lesz miért!
Megpróbálom (emlékezetből) a lehető legpontosabban leírni a történetet, hogy tanulságos legyen más számára is!

A regisztráció előtt a telefonon frissítettem a DJI FLY App-ot, a DJI Support/letöltés oldalról, az APK telepítőt, és telepítettem, így az APP verziója 1.14.1(1005-official) lett.

A regisztráció után, kikapcsoltam a drónt és kiléptem a FLY App-ból is. Összedugtam a telefont az RC-N3-al (ezt adták a csomagban távként). A kapcsolódáshoz kiválasztottam az új DJI NEO-t (van már a fiókomban egy DJI Mini 3 is), ezután feljött a Conect választási lehetőségek sokasága:

  • csak a Drónhoz, 
  • Drón és DJI FLY,
  • Drón DJI FLY - RC-N3.

most az RC-N3-at választottam. Gyárilag már össze volt párosítva a drón és az RC, így a kapcsolódás rögtön létrejött, és jött egy furcsa üzenet:

Angolul nem tudván a Google fordító kép fordítási szolgáltatását vettem igénybe, e szerint:

Ez az üzenet furcsa és érdekes, hiszen újonnan vásároltam a MyActionCam.hu WEB lapon keresztül, kedvezményes kupon kóddal (Drone Hungary) eredeti DJI dobozban érkezett, és a zárószalag is rajta volt, azaz korábban nem volt felbontva a doboz. Kilépve mindenből, újraindítva, a hibaüzenet újra megjelent.

Ellenőriztem a kapcsolódást a DJI FLY fiókomban:

Ami furcsa volt, hogy Valid a szerviz, de készülék nincsen hozzákötve, továbbá, hogy a drón és a vezérlő SN száma azonos, azaz nem az RC-N3 SN számát mutatja. Megpróbáltam összekötni a 3 eszközt:
de hibaüzenetet kaptam, azaz valami hiba miatt a 3 eszköz nem összekapcsolható, talán mert a drónnal van valami hiba a DJI adatbázisában?

Próbálkoztam a MyActionCam-nak írtam, hogy gondom van (hibaüzenet), érdekes választ kaptam amivel nem igazán tudtam mit kezdeni:

Válaszoltam, hogy akkor dobjam el? Másnap kaptam választ (a szerviz nyitvatartása 12-18 óra!):
Mivel a válaszra 1 napot kellett várnom, nem ültem tétlenül, és felvettem a kapcsolatot a DJI Support (Európa) csevegőben, OnLine, megerősítették, hogy valóban be lett jelentve elrepültnek, így csak vissza küldési lehetőség van a megoldásra, ez nagyon nem volt szimpatikus megoldás, így aludtam rá még egyet és ma reggel újra csevegtem a Support-al:

Mivel angolul nem tudok, így a Google automatikus fordító volt a segítségemre.

Végül is hiába van nálam a drón, nálam még soha sem repült, csupán regisztráltam, a drón keresésre, megtalálta és meg is mutatta a térképen, hogy nálam van a lakásomban, szóval belenyugodtam és létrehoztam a visszaküldési kérelmet.

Ettől kezdve az események felgyorsultak, visszaigazolták, hogy elfogadják, megkaptam a futár feladási címkét (Szombathely!), kinyomtattam, a drónt összecsomagoltam és megrendeltem az elszállításhoz a háztól való elvitelt is. A DHL fog érte jönni holnap (péntek 9-12 között. Címkét ráragasztottam a csomagra és várom a futárt, hogy átvegye.

Miután a csomag felvételt megrendeltem, szólt a telefon, a kijelzőn: DJI Európa B.V. Amsterdam, egy csengő hangú Hölgy udvariasan próbálta elmagyarázni amit nem értettem, de németre váltottunk, és elmagyaráztam, hogy nem tudok angolul, válaszként elmondta, hogy küld egy e-Mailt, abban mindent leír:

és a DHL-től is megjött az értesítés, hogy hozza a csere készüléket, ez bizony lassu lesz, mert Vámkezelést is emlegetett:


Itt tartok, ha a folyamat előbbre halad, változik, folytatom ....

Kérdések, amik megfogalmazódottak bennem:
  • Új eszköz, hogy lehet "Elrepült"?
  • Egy "Elrepült" jelzés miért nem törölhető, egyszerű módon? Még a Support sem tudja törölni a jelzést!
  • Egyéb gondolataim is vannak, de egyenlőre nem írom le!

Folytatás. 2024.09.13. 11:00
Az UPS futár átvette a csomagot - Szombathely címzéssel.
A DHL Express pedig értesített, hogy az új drón csomagját, még ma kézbesíti.
Eddig: Fefresh Care díja 1 évre 22€, a csere express folyamata 19€, és 110€ letétbe véve, míg meg nem ékezik a drón Szombathelyre.
Egy FB hozzászólásban egy érdekes lehetőség is felszínre erült:
"csak egy tippem van erre, de az erős: nem új drónt kaptál, hanem felújítottat (refurbished). Mondjuk azok is tutira átmennek mindenféle QA teszteken, így fel kellett volna tűnnie, hogy elszállt státuszban van.
A másik furcsaság, hogy egy ilyen hibát miért nem tud a helyi szerviz elintézni, hanem el kell küldeni a cuccot 8500km távolságra (gondolom Kínába kellett visszaküldened)? Ha csak egy szoftveres kapcsolót kell átállítani, arra legalább eseti felhatalmazással képesnek kéne lennie a helyi szerviznek. Lehet, hogy az elszállt státusz nem is a drónban, hanem a DJI szerverén van regisztrálva, de akkor meg minek utazik a drón?"

11:13 - a DHL futár telefonált, 2 perc és hozza az új drónt. Megérkezett az új (?) drón), Szombathely a feladási cím.


Folytatás: 2024.09.13. 22:45, egész napot az Uzsoki Sürgősségin töltöttem feleségemmel, Őt bent tartották, most érkeztem haza.

Kíváncsiságom erős maradt, bekapcsoltam, párosítottam FLY-asl, RC-N3-al, aktiváltam.

Megnéztem a DJI fiókom eszközök állapotát, és már benne is van az új, a Care Refresh átvezetődött az újra:

Ilyen gyors a DJI Support és a Care Express - drón csere:

Folytatásban: 2024.09.14. 10:00 - Most érkeztem haza az első éles tesztből, kipróbáltam mindent (azt hiszem), és minden rendben van, működik.
A DJI FLY frissült, az új verzió: 1.14.2

A lefoglalt pénzvisszatérítés maradt már csupán a történetből, a többi, azaz az ismerkedés és a tudás bemutatása, erre készül egy másik bejegyzésem:

Megjegyzések