MDS (MyDroneSpace) rejtelmei (éves frissítés)

Utolsó Frissítés: 2025.09.10. 21:30

MDS (MyDroneSpace) rejtelmei (éves frissítés)

Az MDS (MyDroneSpace) használata a drón reptetőnek kötelező, minden reptetés kezdetekor és befejezésekor, részletek az MDS kézikönyvében megtalálsz.

Az MDS használatának két formája létezik:

  • Telefonos APP (Android, iOs), a Google Ply, vagy az Apple Ply;
  • WEB felületen.

MDS APP kézikönyve

Ajánlom olvasásra/tanulmányozásra, ha mégis elakadnál, akkor fordulhatsz segítségér a drónos közösséghez, biztosan lesz segítséged:

Az utóbbi időben (bár korábban is voltak akadozások, hibák), de ez év tavaszán volt egy APP frissítés, amely után az Androidos APP használata során sokan panaszkodtak működési zavarokra. A zavar kétféle volt alapvetően:

  • Az APP elindult ugyan, de a képernyő képe túl nagy lett, így sok minden lelóg (nem látható) a képernyőn, így reptetés bejelölése, drón regisztrációja, vagy maga a MDS fiók regisztrációja is nehézségekbe ütközik (és akkor nagyon finoman határoztam meg a hibát!).
  • A másik hiba jelenség, hogy sikerül bejelölni a reptetés paramétereit, de a visszaigazolás soha nem történik meg, mert az APP nem válaszol (tekeri a pizzát), vagy egyszerűen kilép.

Ha sikerült az MDS fiókodat létrehozni (regisztrálni a goodID APP segítségével), akkor szuper vagy 1 évig békén hagynak, de 1 év múlva meg kell erősítened az MDS fiókodat, erre hagynak számodra 7 napot, hogy a goodID APP-al frissítsd (megerősítsd, hogy még létezel), ha ezt nem teszed meg, akkor törlik a fiókodat!

Amikor mindenki el kezdett panaszkodni az MDS-re kiderült, hogy csak az Androidos telefonokkal voltak fennakadások. Az Android a Google alaprendszere, de ezt az Android rendszert az egyes telefongyártok megfejelik egy saját rendszerrel, így aztán ezek lehet, hogy nem lesznek kompatibilisen egyes telefon típusoknál, még azonos márka esetében is bizonytalanná válik minden, összefüggve a rendszer frissítések (Build) verzióival. Az Apple esetében egyszerű a helyzet, mert a rendszer és a gyártó ugyanaz!

Korábban én is Androidos telefonon használtam az MDS-t, de tavasszal váltottam és áttértem az iOs rendszerű telefonra (iPhone 12 Mini), így a tavaszi frissítésből következő szörnyűségekből (idegtépésekből) kimaradtam, mert az iOs rendszerben egészen tegnapig semmi hibám nem volt, tökéletesen működött.

Néhány képet teszek fel, ami az iOs verzió jó képei (V.: 1.16.2.):

A fenti képeken az látható, hogy minden képernyő kép hibátlanul teljes nagyságában, az összes kezelőgombbal és menü lehetőséggel megjelenik, az Androidos változaton már vágott tartalmakat láthat a felhasználó, Android, telefon, és Android verziótól függően, lehet, hogy használható a felület és lehet, hogy nem!

A legelső kép az APP-ba való belépés/regisztráció/frissítés képernyő formátuma.

Az Androidos APP telefonos képernyő képei (V.2.12.67.):


A képeken Pirossal bekereteztem a hiányzó (lemaradó) információkat, területeket, ezek hiánya miatt válik használhatatlanná az MDS az Androidon.

A frissítés rejtelmei, azaz az évente (?) történi azonosítás frissíti eljárás buktatói

Tegnap jött egy e-mail, hogy van 7 napom a fiókom frissítésére a goodID-n keresztül.

Szót fogadtam a felszólításnak, legyünk túl rajta, annál is inkább, mert még délelőtt reptetni szerettem volna!

Elindítottam az MDS APP-ot az iPhone (iOs) telefonomon és kaptam az üzenetet:

Megnyomtam a "g" APP azonosítást kérő gombot, a válasz képernyő (ezt még az MDS küldte!)

Itt csak 1 lehetőség van a "Mégsem"-en kívül, az App Store gomb, ezt megnyomva megjelenik az Apple Store és azt jelzi, hogy nincs frissítése a googID App-nak, azaz csak az APP megnyitását kérhetem, kértem. Ezután megjelent a goodID APP képernyő, de ezen semmiféle frissítési lehetőséget nem találtam (biztos bennem van a hiba), gondolkoztam, ha módosítom a lakcímem (töröltem és újra beírtam az ajtó számot), majd elmentettem a változást, akkor ez frissítésnek számít, HÁT NEM, mert visszalépve az MDS ugyanott ált, és csak a "Mégsem" gombnak volt értelme. Ezt a folyamatot elpróbáltam néhányszor és beleuntam. Kiléptem az MDS-ből. Elindítottam újból az MDS és csoda történt (hát nem!!!, mert másnap, azaz ma kezdtük elölről az idegtépő folyamatot, amitől a vérnyomások felment az egekbe!!!), de az MDS elindult, nem reklamált semmit, egyszerűen belépett és működött, sőt, elmentem reptetni és 2 helyszínen is használtam, bejelöltem, majd a befejezéskor jeleztem, hogy vége.

Ma reggel, megint kaptam egy e-mait, hogy már csak 5 napom van az MDS fiókom frissítésére a googID segítségével, megint eljátszottam a nem működő folyamatot, míg a vérnyomásom az egekbe nem ment. Na gondoltam, az APP teljesen hülye lett (már az iOS sem működik!), beléptem a WEB-es felületre:

Első próbálokozásom a belépés goodID-vel történt, erre megjelent egy figyelmeztetés, hogy már csak 6 napom van a frissítési folyamat elvégzésére, HÜMMMM érdekes a telefonos APP-ban 5 nap, a WEB-en 6 nap? Biztosan más időszámításban működnek!
Ráböktem a GoodID azonosítás gombra, egy QR kód a képernyőn, a telefonomon elindítottam a goodID APP-ot és beolvastattam az APP-al a QR kódot, ezután a goodID megerősítette velem, hogy az email és a telefonszámom rendben van, és ezt elküldi az MDS-nek, igen, heuréka elfogadta a WEB-es felület, kilépve és visszalépve működött a WEB-es felület, bár a belépéskor mikor kértem, hogy goodID-vel lépek be, kaptam egy képernyőt, hogy indítsam el a telefonon a googID-t, és amikor elindítottam (tehát ezek kommunikáltak egymással!), a goodID megkérdezte, hogy elküldje e az azonosítási információt az MDS-nek, igenre elküldte és a WEB-en belépett és megjelent a WEB-es felület. Ezt megpróbáltam többször is, mindig ellenőrizte a belépést és belépett. (a WEB-es folyamatról nem készítettem képernyő képeket).


Na akkor gondoltam, nézzük meg újra a telefonos APP-ot (iOs!), ekkor jött a meglepetés, a belépéskor ismét kérte és eljátszotta a frissítési folyamatot, de persze mindig sikerttelen volt, mivel mindig bejött ugyan a goodID, de fissítési eljárást nem indított.
Megúnva a kínlódást, kiléptem a WEB-es felületen a fiókomból, majd töröltem a telefonon az APP-ot, majd újra telepítettem.
Elindítva az MDS APP-ot, a belépésnél először a goodID-vel próbálkoztam, sikertelenül

Ezek után besokaltam, gondoltam elég volt ebből a baromságból, hagyom a goodID-t a francba, és próbálkozom e-mail belépéssel, na jó, de a jelszavam ehhez az MDS fiókhoz? Gondoltam, az e-mail csak jó, hiszem mindig ezt használtam, kértem egy jelszó visszaállítást az MDS-ben.


A LINK-en berögzítettem 2x az "új" jelszavamat, amit e-mailben az MDS vissza is igazolta, ezután belépésnél e-mail és jelszóval próbálkoztam, és láss csodát be tudtam lépni, sőt visszaigazolást is kaptam e-mailben, hogy létrejött a regisztrációm, és az adatfrissítést is elvégeztem. Kiléptem és újra elindítottam az APP-ot, szó nékül belépett és az alap képernyő jelent meg a telefonon, és a korábbi regisztrációs adatim is megvoltak (profil adataim és a drónom is, az A1/A3 vizsgám, és aKTI üzembentartói regszámom is! SZUPER megoldottam némi kínlódással ugyan, de újra tudom használni az MDS-t az iPhon-omon (iOs).

Na gondoltam, akkor nézzük meg a tartalék telefonomon (Android, Xiaomi SuperOs), elindítottam az APP-ot, kérte a goodID azonosítást, elindítottam a telefonomon (iPhone!) a goodID-t és megjelent a frissítést megerősítő képernyő (e-mail, telefonszám), megjelöltem, hogy igen küldje el az MDS-nek és elküldte, hibátlanul belépett az Androidos telefonon az MDS és megjelent a képernyőről lecsurgó kezdő képernyő. Na jó és e-maillel is be tudok lépni, igen be tudtam, mivel a Google jelszókezelése elmentette a jelszócserekor (frissítést kérve) az új fiók jelszót és belépett az APP-ba, azaz mindkét belépési móddal be tudok lépni az MDS-e, mindkét telefonon!


Vég következtés, mivel a telefonos APP-al nem sikerült a goodID-s frissítés, így végül a WEB-es felületen történt meg a frissítés, a telefonról az APP törlése és újratelepítése volt a megoldás, bár ez után sem tudtam belépni a fiókba az MDS APP-ban (iOs), ezért e-mailes belépéssel sikerült újra életre kelteni az MDS APP-ot az iPhone telefonon.

Na ilyen egyszerű egy MDS frissítés!

Megjegyzések