Drón Gyakorlás (Páskomliget-park) és repülés Dunakeszi - Teknös Tanösvény felett 2023.09.08.

A tegnapi nap Drón "balesete" (majdnem a Szilas patakban fürdés) után elhatároztam, hogy többet fogok gyakorolni, és erre tegnap kinéztem egy akadálypályát a Páskomliget-park (Budapest, XV. ker. Újpalota), más nevén "Szánkozó domb" előtti területen (Szentmihályi út), az Ázsia Center szomszédságában. Ma el mentem és ki is próbáltam, valóban jó hely, 4.sdb. oszlop, egy szemetes tároló és egy asztal két oldalán padokkal. Na itt van mit kerülgetni, sőt részen is át lehet kúszni. IGEN, ide fogok járni gyakorolni.

Utolsó módosítás: 2023.09.08.

Drón gyakorló "Pálya" - Páskomliget-park (Budapest, XV.ker)

Első tanulság:

  • ha a drónt figyelem repülés közben (ugyebár jogszabály erre kötelez!), akkor bizony meggyűlik a bajom a kormányzással, hiszen, ha a drón szembe irányban halad, akkor a bal/jobb kormánymozdulatot pont fordítottan kell végrehajtani, persze a fordulók is fordítottak.
  • Ha viszont a drónt nem nézem, csupán a távirányító (okostelefon + APP: DJI FLY) élőképet, akkor szuperül tudom irányítani, hiszen akkor úgy látom a történéseket, mintha a drón-ban ülnék pilótaként és a jobb-ra mindig jobbra van, a bal-ra mindig balra, hiszen mindig a haladás irányában látom az élőképet.
  • Most értettem meg, hogy mennyivel könnyebb irányítani az FPV drónt a "szemüvegen" keresztül, sőt, ott valóban azt látom amit a drón kamerája mutat, teljes látószögben.
Mivel gyakorlást terveztem, ráadásul akadálypályán, előre gondoltam már erre, és rendeltem 2 féle védőkeretet a drón-omhoz, tegnap meg is érkezett a hobbycity.hu WEB áruházból, utánvéttel, GLS csomagautomatába).
Van egy egyszerűbb, csak a propellereket védő (4.db.) keret, most ezt szereltem fel a repülés előtt. Második egy nagyobb védelmet (360 fokos, teljes) biztosít, de az ellenállása és a repülésbe való beleszólása is nagyobb, tehát ezt csak akkor fogom használni, ha beltérben kellene majd repülni.
Egyszerű, csak a propellereket védő biztonsági keret
Az első felszálláskor a drón észlelte a védőkeretet és az irányító felületen (telefon képernyő) ki is jelezte figyelmeztetésként. Sőt észrevettem, hogy egy maghatározott távolságon túlra nem volt hajlandó repülni, figyelmeztetést adott, sajnos csak angolul, amiből annyit értettem, hogy valamiféle szenzor adja a figyelmeztetést. Először arra gondoltam (mivel ekkor jött először a jelzés), hogy valamiféle világosság/árnyék okozza, de ez később kiderült, hogy véletlen egybeesés volt egy árnyékba való belépéssel. Miután leszereltem a biztonsági védelmet a drón-ról, a figyelmeztetés, és a tiltás is megszűnt. Nem jegyeztem fel a távolságot, de úgy 50-60 méter körül lehetett.

A pálya nagyon jó gyakorlási lehetőség lesz a későbbi időben is, itt fogok gyakorolni, míg a szem-kéz kontaktus (szinkron) nem lesz rutin!
A gyakorlás végén felküldtem 40 méterre és készítettem egy gömb-panoráma képet, amin az Újpalota lakótelep egészen jól látszik. Persze 120 méteren és a lakótelep felett jobban nézne ki, de van 2 korlátom:
  • lakott területen belül, csak eseti légtérhasználati engedéllyel lehet repülni (ez macerás és drága!);
  • másrészt a Liszt Ferenc reptér miatt magassági korlát a 40 méter (NoDroneZona CTR).
A Gömb-panoráma képből kimásoltam néhány kinagyított részletet (sajnos ez csupán digitális zoom, így minőségromlással jár):


Ez nem egy élmény videó, több mindent kipróbáltam, teszteltem és levontam a tanulságokat.

Dunakeszi - Teknős Tanösvény

Korábban már felderítettem a földhöz ragadtan, most a levegőből próbálkoztam, korlátokkal (tekintettel a Dunakeszi Sport repülőtérre, óvatosan, alacsonyan maradva)

Miután a gyakorlással végeztem, gondoltam, hogy felkeresem a Dunakeszi határában lévő mocsárban nemrég épített és átadott "Teknős Tanösvény"-t. Korábban már jártam itt és felmértem a terepet, elvileg az MDS APP szerint repülhető, ha nem közelítem meg a Dunakeszi sport (vitorlázó) repülőteret. Be tudtam úgy jelölni a területet, hogy kaptam "Visszaigazolva" engedélyt a terület fölé.
MDS APP visszaigazolása
Ugyan írtam a repülőtér-nek, jelezve, hogy a közelbe szeretnék drónnal repülni. DE!
Opitz Nándor Repülőklub
Cím: 2120 Dunakeszi, Repülőtéri út 1. (erre találtam rá a Google-ban).
A repülőtér üzemeltetésével kapcsolatos kérdésekben (van-e benzin, zajosak a repülők, rendezvényt szeretnék tartani a repülőtéren) az üzembentartó Malév Repülőklub tud segíteni.
(Na a Malév Repülőklub nem válaszolt).


Teknős Tanösvény, ahogy a madár látja ...

Megjegyzések