Mátra, Pásztó-tól - Parádfürdő-ig, 2023.11.25., a Mátra gerincén autózva

Mátra, Pásztó-tól - Parádfürdő-ig, 2023.11.25., a Mátra gerincén autózva

Utolsó módosítás: 2023.11.28. 19:45

Csodás napot utaztunk, tele látvánnyal, színekkel és repüléssel (DJI Mini 2SE), végig a Mátra gerincén, egészen Egerig. Több repülési pontot képzeltem el, de a zápor, hózápor, nedvesség, és a 0-2 fok hőmérséklet az elképzelésem végét törölte, na majd legközelebb lesz Parádfürdőtől - Egerig, illetve Parádsaváron is szerettem volna a Sasvár kastélyhotelt megmutatni, de az időjárás most ezt nem engedte.
Parádfürdő - Erzsébet kastély

Videók lejátszási lista:

Az utazás (Drón repülések) során készült gömb-panorámák:


Budapestről indulva, az időjárás borús, szürke felhők, lógott az eső lába, az idokep.hu  WEB lapon az Északi hegységet napos/felhős változó időre jelezte elő, a rosszabbra fordulást 16 órától, nos addig már lejövünk a hegytetőről, tehát elindultunk, már elég későre járt, de talán még a teljes besötétedés előtt hazaérkezünk.
Egész napos utazásunk a Google követése alapján

A hegyi útvonal, a Drón-os felszállási helyekkel megjelölve

Budapestről indultunk az M3 autópályán, Gödöllőnél már rá lehetett látni a Mátra hegyvonulatára és látható volt, hogy arrafelé süt a nap, tőle Északra voltak felhők, fehérek és sötét szürkék.
Hatvannál, letértünk az M3-ról és a 21.sz. főúton folytattuk az utazást Pásztó-ig, ott letérve a hegyeknek vettük az irányt.
2.rész, úti-videó, Pásztótól a Hasznosi víztárolóig
Az első Drón-os repülési pontot a Hasznosi víztárolóhoz terveztem, gondoltam, hogy a Hasznosi vár-romhoz is felküldöm a Drónt, de óvatos voltam a mai egész napos repülésem során, nem engedtem messzire (VLOS), a magasságot sem használtam ki, elég volt a 100 méter magasság.
(U.i: Az októberi zuhanás és zúzást követően 1 hónapig vártam a szervízre, végül is egy új Drónt kaptam a régi helyett, mivel motorhiba okozta a zuhanást, így garanciában cserélték. Egyenlőre óvatos leszek, nem engedem el messzire, hogy a bizalmamat visszanyerje a DJI!).
1.rész - Hasznosi víztároló

A repülést követően folytattuk az utazásunkat a hegyeken át.

3.rész, úti-videó a Hasznosi víztárlólótól
4.rész, Drón-videó - Nógrád-, Heves megye határán a Mátrában


5.rész, Úti-videó, útközben Galyatető felé
7.rész, Drón-videó - A Mátra lejtőin


6.rész, Úti-videó, Galyatető felé
8.rész, Drón-videó - Galyatető

9.rész, úti-videó - utazás Parád felé

10.rész,. Drón-videó - Parád felé (Kékestető)

12.rész, Úti-videó - Parádfürdő felé
13.rész, Drón-videó - Parádfürdő, Erzséber Park Hotel ****



Megjegyzések