Korábban már készült egy bejegyzés a drón balesetemről (itt olvasható), ami egy zuhanás és ripityára való törést eredményezett, 1 hónapos szerviz időt.
Utolsó módosítás: 2023.11.18. 00
2023.11.15-én visszakaptam az eszközt. Kibontva és ellenőrizve mindent, azt érzékeltem, hogy a drón cserélésre került, ez szerepel a Román szerviz lapján is, amin szerepel az új SN száma.
Román szerviz munkalap, rajta a csere tényei, a DJI szervízben való cseréjével |
A DJI fiókomban is megjelentek a cserére vonatkozó információk, a régi inaktív lett és a DJI Care Refresh átkerült az eredeti dátumokkal (1 éves) az új eszközbe, bár a Care maga a RC távirányítóra van azonosítva, ami változatlanul a régi.
A DJI szervízben is járt |
Az új (csere) Drón SN információi, a DJI FLY APP-ban |
A régi lecserélt Drón SN információi a DJI FLY APP-ban |
2.db. azonos 2SE van (volt a fiókomban, az egyik az új (aktív), a másik megszűnt (Inaktív) |
DJI eszköz fiókom, régi és új Mini 2SE |
Régi lecserélt Drón |
Új kapott Drón |
Na és akkor itt bejön egy csavar, az AirData a tegnapi repülést most szinkronizálta, átvette a DJI fiókomból az új drón adatait is, de ebben egészen más az SN szám:
Az AirData-ba, egy teljesen ismeretlen SN szám került be az új drón-hoz, ezt honnan vette? |
Tegnap repültem is az új géppel, az AirData-ból letöltöttem a repülési adatokat, az áramfelvétel normális, túláramot és rendellenességeket nem rögzített.
Úti-videó, az M3 (Mogyoród)-tól a kilátóig vezető út (1.rész)
Megérkeztem a tervezett első felszállási ponthoz, kicsomagolás, végső ellenőrzés és felszállás, lebegéssel, körbejártam, minden motor, egyenletesen duruzsolt, a drón a huzat ellenére stabilan lebegett egy helyben, start fel a magasságba, max 120 méter!
Drónos repülés, 2.rész.
Az első próba jól sikerült, zökkenők nélkül, biztonságosan, aztán jött a leszállás, és amikor földet ért a drón, hibaüzenet "IMU Error .....", na ét utána nem engedett felszállni. Sajnos minden angolul van kijelezve, angolul pedig nem tudok, annyit értettem, hogy hiba keletkezett, de ez tiltottá az újra felszállást, aztán 2x ki/bekapcs és helyre állt a kapcsolat.
Az autót a parkolóban hagytam és felsétáltam (enyhe emelkedő, zúzottköves sétaúton), kb 200 méterre van a kilátó, a domb tetején. Megmásztam a kilátót, bekukucskáltam a kápolnába, fent készítettem videókat, képeket, majd a közelben ismét felküldtem a Drón-t, óvatosan, mert itt a kilátó körül, nagy volt a huzat, fák, stb. szóval óvatosan, nem akartam újabb zuhanást, törést.
3.rész, a kilátó földközelben
Összecsomagoltam visszasétáltam az autóhoz és elindultam hazafelé, meglepetésre a GPS navigáció (Waze), nem az idefelé vezető utat választotta, hanem elvezetett a Hungaroring pályája felé, jó volt az idő, napsütés, szél nélkül, nem messze az Aquaparktól, megálltam:
4.rész, úti-videó (2)
Megnéztem a MDS App-ban szabad-e a légtér, és igen szabd volt, regisztráltam, hogy ott vagyok és felküldtem a Drón-omat, néhány videó-snitt, képek, az Aquapark-ról csodás látvány képet tudtam készíteni.
Nézelődtem odafentről 80 méteren, amikor a semmiből minden előjel (hang, MDS) ott termett egy helikopter, kb azonos magasságban és pont felettem volt az irányvonala, keresztül a Hungaroring pálya felett, a lélegzetem is elállt! Villámgyorsan átálltam sport módba, és elindultam lefelé, hogy az ütközést biztosan elkerüljem, sikerült. Nos ezután lehoztam és összecsomagoltam, na itt többet nem repülök, ha csak úgy röpködnek erre felé, ilyen alacsonyan a helikopterek.
Elindultam hazafelé, kiérve az M3-ra láttam az átívelő felüljárón, hogy itt Budapest felé, sávlezárás van és áll a forgalom, na dugóba nem kívánkoztam, irányt váltotta, és irány Fót, és arra tértem haza.
5.rész - Drón-videó
Legális, szabad légtérben repültem:
Megjegyzések
Megjegyzés küldése