M0 Megeri Híd - Ritka Betegségek Világnapja (2024.02.29.)

M0 Megyeri híd - Ritka Betegségek Világnapja 2024.02.29.

Február 29. a Ritka Betegségek Világnapja, a Megyeri híd ezért csütörtökig színesen kivilágítva látható, így hívják fel a figyelmet az érintettekre. Nemzetközi szinten is mindig kéket, zöldet, rózsaszínt és lilát használnak (bár a sorrendben nincs megegyezés), a színek különböző betegségeket, betegségcsoportokat jelölnek – több ezer ritka betegség létezik ugyanis.


Ritka betegségnek számít az, ami súlyos, az életminőséget nagyban befolyásolja, és kétezer lakosból kevesebb mint egy főt érint. A Ritka és Veleszületett Rendellenességgel Élők Országos Szövetsége, a RIROSZ a ritka betegséggel élő emberek gyógyításáért dolgozik.

Utolsó módosítás dátuma: 2024.03.01. 16:45

A felvételeket 2024.02.28-án készítettem, még világosban érkeztem a híd Pesti hídfőjéhez, itt reptettem 2023. karácsonyi válágítás során is. Egyrészt kipróbáltam a helyszínt és az új drónomat (DJI Mini 3), másrészt szerettem volna naplementést (sötétedést) rögzíteni, másrészt a világítás bekapcsolásakor még az égbolt kékségét is rögzíteni. SIKERÜLT! Nejm sok idő van erre kb. 10-15 perc, aztán az égbolt elfeketedik (sötétedik).

Ez még egy nyers kép, 110 méter magasságban panoráma képként készítve
12 Mp, f/1.7, 1/2000s, ISO-100

48Mp, f/1.7, 1/2000s, ISO-100


1.rész, Naplemente

FIGYELEM! Én is ma tudtam meg!

A DJI Mini 3 (és szerintem a többi típus is) hiába van AF (AutóFocus) módban, egyáltalán nem biztos, hogy az élességet oda állítja, ahova kellene, ezért rögzítés indítása előtt:
  • bökjél rá a képernyőre arra a pontra, ahová az élességet szeretnéd, ekkor ezt a pontot bekeretezi sárga kerettel és csippant egyet, ha élesre mállította a focuszt;
  • ezután nyomd folyamatosan a pontot, amig visszajelzi, hogy zárolta a beállításokat, a keretezett terület közepén egy zárt lakattal igazolja vissza;
  • Az élességet és az adott pont expo beállításait is rögzíti!
Praktikusan a legvilágosabb pontot (területet) válaszd, mert akkor elkerülheted a "kiégés"-t, túlexpoziciót és ha éppen panoráma képet, vagy videót készítesz, az expo értéke állandó lesz a rögzített értékellel!
2.rész, Kivilágítva


Megjegyzések