Sárospatak és Tarcal, Drónos melléktermék (2024.03.14.)

Utolsó módosítás dátuma: 2024.03.18. 20:00
(Létrehozás alatt. Ha ezt a sort már nem látod, akkor lesz készen!)

Sárospatakra volt családi utazási igény, teljesítve, ezt összekötöttem, ha már odautaztunk, akkor a Várkastélyról készítettem néhány drónos képet/videót/gömb-panorámát (bár ezzel voltak gondjaim). Mivel egész napos programra terveztem az utazást, így ebédelés a Tarcalon lévő gróf Degenfeld Kastélyszálló és szőlőbirtokos volt és ha már Tarcal, akkor az "Áldó Krisztus" szobor lett a drónos repülés helyszíne.

Így egy nem kifejezetten drónos repülésből mégis lett drónos repülési lehetőség is, még ha a felvételekre sokkal több időt kellett volna fordítani, de nem vagyok elégedetlen és telhetetlen sem, csodás napunk volt, csodás idővel, finom ebéddel, egy nem hétköznapi Kastélyszállodában, és ha Tokaj környékén járunk, akkor Tarcalon borból is be lehet (kell) vásárolni, így a bor készletünket is feltöltöttem. Csodás napunk volt!

Sárospatak Rákóczy vár

Tarcal, Áldó Krisztus szobor

Sárospatak - Rákóczi vár

Már korábban is tervbe vettem (fel került a listámra) Sárospatakot, a vár a Bodrog partján van, távol a lakott területektől (ahol életvitel szerűen élnek!), szóval a vár és a Bodrog közötti parkot néztem ki felszállási helyszínként, az MDS-en még itthon ellenőriztem, nincsen drónos korlátozás, azaz VLOS-ban max 120 méterig szabad a légtér felfelé. Természetesen az épületek (vár) fölé nem repültem.

Az oda vezető új 37.sz. 2x2 sávos gyorsforgalmi úton Szerencs előtt zenével köszöntettek, a Borsod Kapujában.

1.rész, Zenélő út a 37.sz. főúton: "Érik a szőlő ...)

Először a vár déli sarkánál szálltam fel a drónnal, a Bodrog a mederben, de magas vízállással, mintha itt valamiféle kompos átjáró lenne. Abban reménykedtem, hogy a vár szél-árnyékában fel fogok tudni szállni, igen, így is volt, és még a Gömb-panoráma sorozatot is el tudtam készíteni.

A felvételek elkészítését követően átautóztunk a vár északi részéhez, a Bodrog-i híd közelében a parton parkolóban megállva, a várhoz közelebbi ponton végeztem el a második felszállás. Félve engedtem fel a madárkát, mert bizony erős volt a szél, de ez nem volt akadálya a felszállásnak. Sajnos fent sem volt jobb a szélerősség, hiába próbálkoztam más magasságokkal 90-120 m), sajnos a gömb-panoráma készítési kísérletek megakadtak a kísérleti stádiumban, 2-18 képnél mindig elakadt a rögzítés, mert az erős szél, kiakasztotta a kamera gimbalját, így ezen a helyen nem sikerült gömb-panoráma felvételt készíteni, viszont, képek és videók készültek.

(a kép jobb sarkában lévő forgató ikonra kattintani!)

Videó 2.rész, Sárospatak - Rákóczi vár - Drón felvétel

Sárospatakról átautóztunk Tarcalra, a Gróf Degenfeld Kastélyszálló**** és Szőlőbírtok-ra ahol megebédeltünk.

A finom ebédet követően még feltöltöttem a borkészletemet és vásároltam néhány üveg különlegességet, hiszen nekem a bor Tokajban kezdődik!
Majd reptettem a drónomat a Áldó Krisztus szobornál:

 Videó 3.rész, Tarcal - Áldó Krisztus szobor - Drón felvétel

Megjegyzések