Repülések

Tartalomjegyzék - Drón repülések

Utolsó frissítés: 2024.11.21. 19:00

Átalakítottam ezt a tartalomjegyzék-féleséget, inkább egy "KÍVÁNSÁG - ÚTICÉLOK" lista lett  belőle, amiben megjelölöm (LINK-ekkel) azokat, ahol már repültem, így másnak is talán használhatóbb lesz azzal, hogy ötleteket fog adni.

A FŐ úti-Célok: LAKOTT TERÜLETEN KÍVÜL, értsen mindenki azt alatta, ami neki szimpatikusabb, elmélkedésem a fogalomról itt olvasható!

DJI Mini 3 (előzmények: Mini 2SE, Mini SE)

A helyzet az, hogy az elmúlt 50 évben nagyon sok helyen megfordultunk feleségemmel, és bizony már nehezen találunk olyan úti célokat, ahol korábban még egyáltalán nem jártunk, de mivel 2022-ben  elkezdtem a drónos repüléseket, így újra előjönnek olyan lehetséges úti célok, ahová ismét érdemes ellátogatni.

Kívánság, lehetséges repülési cél-pontok, vagy mégsem?

AUSZTRIÁBAN

Egyéb repülések - próbálkozások


Gömb panoráma képek

(Mivel a Facebook lebutítja a PANO képeket, ezért egy külön ALBUM-ban osztom meg az újakat!)

Ellenőrző lista, közvetlenül repülés előtt:

  • szemüveg (ha közellátáshoz szükséges;
  • akkumulátorok (RC/drón) kapacitás (töltés frissítések, ha szükségesek még a lakásban);
  • properrelek sérülésmentesek, rögzítőcsavarok rögzítve;
  • MyDroneSpace, terület ellenőrzése, repülés regisztrációja;
  • max. távolság (Open kategóriában VLOS);
  • max. magasság (Open) max 120 m, ha más korlátozás nincsen (GDN), a VLOS keretein belül;
  • RTH visszatérési magasság, alapértelmezésem 40 m, azaz nincsen-e e feletti repülési akadály;
  • a repülési területet felderíteni (megfigyelni), magasfeszültségi vezetéket elkerülni, be nem volt személyek elkerülhetősége;
  • Videó start előtt, a repülés módot "Cinema"-ra állítani;, a felszállás általában "Sport" módban, hogy minél rövidebbre vegyen az adott magasság elérését;
  • WiFi, vagy Ocusyn-jelerősség átvitel ellenőrzése, ha szükséges szabad csatornára átállítani (autó-ról, manual-ra), RC1 (Ocusyn 2.0 nál már nincsen WiFi!);
  • EMBEREKET elkerülni repülés közben is!
Ha valaki azt gondolja, hogy lakott területen kívül szabadon repülhet, hatalmas tévedésben van mert jelentős az a terület Magyarországon, amely "Természetvédelemi korlátozott légtér", ahol csak előzetes külön engedély beszerzésével lehet legálisan repülni, de vannak területek, ahová nem adnak ki engedélyt sem.

És amikor azt gondolod, hogy a fentieken kívül bárhol, nos ekkor jön majd a második meglepetés, jönnek a TIZ repülőterek, és egyéb légügyi korlátozások, hatalmas területeken tiltással, ahol szintén nem repülhetsz már a GND (földfelszín) felett!

És, ha azt kérdeznéd, na jó, és akkor mégis hol repülhessek? Hát amit az MDS (MyDroneSpace) telefonos APP megenged!

Na és pld. a szomszédban, amit nagyon szeretnék követni (utolérni)?

AustroControl WEB oldalán, az OPEN kategóriában

Milyen szabályokat kell betartani a drón üzemeltetése során?
A legtöbb hobbipilóta számára , de a látótávolságon belüli kereskedelmi alkalmazásoknál is a „Nyitott” kategória a legegyszerűbb megoldás. Ha a „Nyitott” kategória határait (pl. súly, repülési magasság) betartják, a repülés előtt nem szükséges az Austro Control működési engedélye.

A következő szempontokat azonban figyelembe kell venni:
  • A drón kezelőjének regisztrálnia kell . További információk itt találhatók .
  • Minden üzemeltetett drónnak megfelelő biztosítási fedezettel kell rendelkeznie . (A légiközlekedési törvény szerinti fedezet összege legalább 750 000 különleges lehívási jog)
  • A drón pilótájának megfelelő alkalmassági bizonyítvánnyal kell rendelkeznie (lásd alább)
  • A drónt csak látótávolságban szabad repülni , ami azt jelenti, hogy a drónnal megszakítás nélküli vizuális érintkezést kell biztosítani, technikai segédeszközök nélkül.
  • Legfeljebb 120 m-re repülhet a talaj felett.
  • Tilos veszélyes árut szállítani, vagy tárgyakat leejteni.
FIGYELEM: Egyes területeken továbbra is szükség lehet különleges engedélyekre, itt tudhat meg többet .
A légiközlekedési törvény 2. paragrafusa szerint a drónok légtérhasználata repülés közben ingyenes, de meg kell jegyezni, hogy ez a rendelkezés csak magára az átrepülésre vonatkozik. Ezért feltétlenül szükséges, hogy a távoli pilóta engedélyt szerezzen az ingatlan tulajdonosától a fel- és leszálláshoz.

Külső hivatkozások:


Megjegyzések