LHB26 Dunazug hegyvidék-Börzsöny korlátozott légtérben repülés 2023.04.16.

Utolsó módosítás: 2023.04.24.

2023.04.16.

Kaptam egy értesítést a DOE (Drónpilóták Országos Egyesülete)-tól, hogy 2023 április hónapra beszereztek egy korlátozott légtér használati engedélyt a Duna-Dráva, Börzsöny területére, azzal a céllal, hogy lehetősége legyen az egyesületi tagoknak ezen a fokozott védelmű természetvédelmi területek reptethessenek Drón-al.

Visegrádi vár - Madárszemmel

Éltem a lehetőséggel és jeleztem, hogy szeretnék részt venni a programban, két terület is érdekelne:

  • Visegrádi vár környezete, azaz a Pilis hegység;
  • Börzsönyben, több helyszín is szóba jöhet (Nagybörzsöny, Nódrádi Vár, Szokolya, Márianosztra, stb.).
Légügyihatósági repülési engedély

A Visegrádi repülésre - 2023.04.16-án került sor, az időjárás borus, 2 óra körül egy kis szemerkélő eső, de amúgy repülésre alkalmas volt az egész nap.

A Pilisi hegységben kezdtem:

  • Salamontorony;
  • Visegrádi sípálya;
  • Visegrádi vár;
  • Mogyoróhegyi étterem (Vadaspark, Madas László Erdészeti Erdei Iskola);
  • Kisoroszi Szigetcsúcs (Szentendrei sziget).
Sikeres nap volt, élményekkel teli, és egy éttermet is megismertünk, ahol ebédeltünk, elhasználtam a Drón mind a 4.db. akkumulátorát is. Szabadban, kellemes 17 fok, erős szél nélkül, zöldben (már minden kizöldült 1 hét alatt!).
Visegrád - Dunazug hegyvidék, repülési pontok

Április 21-22-re tervezem a Börzsönyi részeket, oda is jelentkeztem repülésre.
Börzsöny - Szokolya és Királyrét környezete

2023.04.17.

A fenti térképen látható, hogy 6 felszállási ponton repültem, a mai napig összesítve a repülési adatokat az Airdata.com tárolja (szinkronizálja, mindkét repülési vezérlési típust (DJI és Litchi):


A tegnapi repülési nap összesítését a Google GPS nyomkövetése szerint:

Április eleje óta szinte minden nap eső, viharos szél volt, az aktuális előrejelzés szerint napsütés nem lesz sok (nem is volt), eső nem valószínű (kis csöpögés volt), szél viszont kicsi, így a repülésre alkalmas volt az egész nap.
Azok részére, akik csupán kirándulnának, megmutatom az autós útvonalat amit bejártunk (1.rész a Visegrád - Panoráma út) a kirándulás/reptetés során, utána következnek a Drón-os képek/videók.
Utazási-videó - Visegrádi vár környezete (Panoráma út)
(Már elérhető 4K felbontásban, ez nagyon lassú, így mostantól, csupán 2,7K felbontással szerkesztek!)

1.helyszín - Visegrádi vár - Salamon torony

A Panoráma úton tábla jelzi, hogy hol lehet parkolni, aki a Salamon tornyot szeretné meglátogatni, itt leparkoltam, és gyalogosan sétáltunk le, viszonylag nem nagyon lejtős kővel szórt sétaúton. A toronyban Múzeum is üzemel, ami május elejétől szeptember végéig van nyitva, így most zárva volt.
Felküldtem a Drón-omat, hogy nézzen körül, felültről.
Drón videó - Salamon torony (Visegrádi vár)

2.helyszín - Visegrádi sípálya



3.helyszín - Visegrádi vár




2023.04.19.

4.helyszín - Mogyoróhegyi étterem


5.helyszín - Madas László Erdészeti Erdei Iskola


A Visegrádi (Pilis) kirándulás után elindultunk hazafelé (Budapest), de még tettem egy kis kitérőt, Kisoroszi Szigetcsúcs meglátogatásával. Már a 11.sz. főútról látható volt, hogy a szigetcsúcsra nem fogunk kijutni, mivel a Duna vízállása ezt nem fogja lehetővé tenni, de ameddig eljuthatunk, elmegyünk egy reptetésre. Mivel ez a terület is az LHB26 korlátozott légtér a Duna-Dráva, Börzsöny területére, így a kapott légtérhasználati engedély ide is érvényes volt.
Utazási-videó - Tahitótfalútól Kisoroszi szigetcsúcsig
A sziget csúcsnál kialakított parkolóban letettem az autót és gyalogosan sétáltunk be, ameddig a víz el nem öntötte a szigetcsúcsot, itt találtam egy kis részt az ég felé, itt felküldtem a Drónt, hogy láthassuk, mennyire öntötte el a Duna a szigetcsúcsot:


Szigetcsúcs
Szigetcsúcstól visszafelé a "földhözragadtan"

A csodajó időben, tettünk egy hatalmas sétát (9 km!) a szabad levegőn, a "zöldben", ezt követően elindultunk hazafelé, Budapestre.

Megjegyzések