Wondershare Filmora v.12.5.15 videó szerkesztő

Utolsó módosítás: 2024.01.19. 10:00

Korábban a Microsoft részét képező Movi Maker-t használtam, de ezt megszüntette a Microsoft, már nem is elérhető, és csupán FHD felbontás volt a maximális videó-export. Egy végtelenül egyszerű, húzom, vágom, képátmeneti effektekkel, szöveggel való feliratozással, stb. szolgáltatott, ja és zenét is alá lehetett szerkeszteni. Az igényeim is megnövekedtek és a sokféle szoftver közül végül is a Wondershare Filmora videó szerkesztőt vásároltam meg, talán valamikor a V.: 7.0 verzióval kezdtem, most a V.:12.5.15-nál ragadtam le, holott a szoftver aktuálisan a V.: 13.3.5.-nál tart.

Számomra bővel elegendő tudással és funkcionalitással rendelkezik és videó exportban a QHD (4K+) felbontású videók készítésére alkalmas.
Mára (2024.04.19.) már elegendő gyakorlat alapján megállapítom, hogy az új "VAS" fantasztikus, a korábbi videó szerkesztési kínlódások után élvezet a videóvágás, kényelmes és rendkívül gyors, akadásmentes! Gyakorlati adatok: 10 perc-es 4K videó = 2 perc export, 30 perces videó 4K = 5 perc export, a korábbi akadozott szerkesztés, 1 1/2 órás proxy/ripelelés, hogy akadás mentes legyen a szerkeszthetőség, és az exportok is 50 perc-től másfél óráig tartottak!

Egy a rengeteg közül, ezt a videómat a Megyeri híd-nál forgattam, drón-al:
Kb. ezt tudja a videószerkesztő? NEM, ettől sokkal többet!

Nos akkor legyen itt egy kép a szerkesztő szoftver felületéről, egy már megszerkesztett videóval, már csak exportálni kell (az is paraméterezhető!

Filmora szerkesztő (EDIT) felülete

EXPORT ablak beállítási lehetőségei

DaVinci Resolv ingyenes videószerkesztő - tapasztalataim (ez kísérlet volt a váltásra!)

Miért keresek másik videószerkesztőt? Mert a Filmora-val küzdők, amikor egy nyers videó fájlt beimportálok és felhelyezem a szerkesztőbe, a szerkesztés közbeni videó lejátszás mindig akadozik, így nagyon nehézzé teszi a videó szerkeszthetőségét. Ahhoz, hogy sima legyen a szerkesztés közbeni lejátszás, előtte mindig előfeldolgozást kell végezni: un. PROXY és Rendelerés-t, ami egy 20 perces videónál akár 1 1/2 óra időmet is elrabolja.

Keresgéltem és agyon dicsérő bejegyzéseket és videókat nézegettem a DaVinci Resolv-ról. Na mondom, kipróbálom, letöltöttem az ingyenes V.18.6.6 Verziót, feltelepítettem, ismerkedtem vele.

Már a program elindítása is legalább 1 perc, a felülete hasonló mint más szerkesztőknek, de a használata már túl bonyolultnak tűnik. Amikor a bemutató videóbal eljutottam a NOD-okhoz, hát elment az egésztől a kedvem, de végig rágtam magam az elveken és meg is értettem, sőt, még használni is tudtam, sőt, talán még ezzel is megbékéltem volna, de amikor a szerkesztő (EDIT) módban, egy videófájlt vágni szerettem volna, a lejátszás szörnyen akadozik, használhatatlanul lassú. Gondoltam, a számítógépem lassú, alkalmatlan ennek a szerkesztőnek a használatára. Belenéztem a beállításokba, és látom, hogy felismerte a videókártyámat és a hardveres gyorsítást is használja, és mivel van a gépben 20GB RAM, ezt is használja. Akkor tényleg nem elég a hardver egy normális szerkesztéshez? Nos, itt ment el a kedvem az egésztől.

Lenovo L340, AMD Ryzen 2 3200U, 4 magos CPU, 2.6GHz órajel, és 20 GB RAM, ez nem egy lassú gép, de IGEN, mivel a videót is a processzorba építették, így a lényeg a videó támogatás harmat gyenge a DaVinci Resolv-hoz. Próbára jó volt, de az ismerkedési tapasztalataim alapján túl bonyolultnak találtam, ez a szoftver inkább a tartalom gyártóknak, profi videókat előállítóknak készült.

Tehát meghoztam a döntést, maradok a Wondershare Filmora V.:12.5.8 verziónál, ez számomra elegendő (sőt túlsok!) szolgáltatást biztosít és a kész részletek sokasága és használatának egyszerűsége a meghatározó.

Tovább kutakodtam és jobban megismerkedtem a Filmora-val, van megoldás a gyengébb gépek használatára is, de megrendeltem egy erősebb gépet (1 hét múlva érkezik, darabokból összeválogatva, koncentrálva a videókártyára!), így a proxy/rendelés a view-hez sem lesz szükségem, így időt fogok tudni megtakarítani.

A Wondershare Filmora V.:12-re előfizetésem van, amely "élettartam"-ra érvényes, a további verzióra egyenlőre nem váltok. Viszont úgy gondoltam, azok számára, akik keresnek egy könnyen használható videó szerkesztőt, összeállítok egy önálló ismertető bejegyzést, és talán, ha rászánom magam még bemutató videót is összeállítok majd, maga a Filmora szolgáltatta az ötlettel, azzal, hogy van neki egy "Screen videó" (kép/hang) rögzítő szolgáltatása is.

FIGYELEM! A szoftver fizetős, havi vagy éves, vagy verzió-élettartam csomagok léteznek!

Csupán kedvcsinálónak néhány kép előzetesként


Videó 1.rész, kísérlet (bevezetés)

A videót (1.rész) 2-en, ezt a bejegyzést 39-en nézték meg, ebből az következik, hogy a videós bemutatót nem kell folytatnom, mivel nincs érdeklődés videóra, igen más videókra is alig kíváncsi valaki! Tehát ezt a bejegyzést folytatom így csak képes/szöveges bemutatóm fog elkészülni. Viszont így nehezebb lesz a dolgom, mert azt is kell még találnom, hogy mi módon lehet a program használatát csupán szövegesen (képekkel) úgy bemutatni, hogy az érthető legyen és segítse azokat is, akik most ismerkednek csupán videó szerkesztéssel.

A Filmora kezdő (alap) kezelő felülete (képernyőkép)

Fent közvetlenül az ablak menü savja és az alatta lévő gyorsikonok
Az ablak felső sávjában, egy hagyományos MENÜ-rendszer van elhelyezve, alatta gyorsindító menüsor segíti az egyes gyakran használt funkciókat.
  • Project létrehozása, megnyitása, korábbi (tárolt) project visszanyitása.


  • Média fájlok (videó, kép, hang fájlok) importja.


  • Project mentése, mentése új néven, archiválás (összecsomagolás), project templitként mentése.


  • Renderelni a projectet, hogy gyorsabb legyen a szerkesztés során a megjelenítése (akadozásmentesség!), a Render fájl törlése.

  • Az aktuális Project beállításai, csak a szerkesztés alatt lévő projectre vonatkozik/érvényesül.
  • Preferences - A Filmora működését befolyásoló általános SETUP beállítások elvégzése.
  • Gyorsbillentyűs parancsok összerendelése

  • Kilépés a Filmora programból, az ablak bezárásával.


A Windows-os programoknál szokásos EDIT (szerkesztés) menü










Csak erre a programra jellemző TOOLS szolgáltatási menüsor











Nézet menü, a VIEW ablak kezeléséhez,

többek között itt lehet beállítani, hogy a View ablakban milyen minőségben jelenjen meg a látvány, így az eredeti minőséggel való megjelenítés nem terheli a számítógépet (videókártyát), illetve zoom-olni is lehet a megjelenést.








Ez egy szokásos HELP menüsor, de ebben a segítő szolgáltatásban valós segítséget, leírásokat/videókat kap segítségül a felhasználó.








Legvégül, amikor kész egy project szerkesztése, a következő (utolsó) lépés az EXPORT, ahmiben sok lehetőség állítható be, sőt közvetlenül YouTube-ra is fel lehet tölteni a videót.


IKON (gyorsmenü) - Media

Ebben az ablakban minden beimportált média, továbbá minden más felhasznált alkozó elem ( klip, sablon, szöveg, formátum, hang, stb.) megjelenítésre kerül. AQzok az elemek, amelyek az idővonalra (szerkesztő sáv) behúzásra kerül, a jobb alsó sarkakban egy kék "pipa" jellel kerülnek megjelölésre.
A médiaelemek vagy importálással, vagy a Windows fájlkezelőből áthúzással adhatók hozzá a projecthez.

A Media felületről az idővonalra (szerkesztő sáv) szintén ráhúzással illeszthetők, előtte/utána vághatók, szerkeszthetők, tulajdonságai (színek, hossz, tulajdonságok, sebesség, zoom, stb.) megváltoztathatók a szerkesztő sávban.
Az idővonal 2 féle: videósáv és audiósáv, mindkettőből alkalmazhatunk többet is, de törölni is lehet, stb.

A Filmora beépített MEDIA könyvtára (témakörökre bontva) tartalmaz kész média elemeket
A beépített médiaelemeket először le kell tölteni, majd behúzni az idővonal elvárt részére, majd szerkeszthető/módosítható.

A Filmora beépített Audió könyvtára, amiből választhatsz, de természetesen más audió fájlok is beimportálhatóak, pld: a YouTube "Szabad hangkönyvtár"-a is.

A Filmora beépített felírat (Title) könyvtára, sok-sok féle felírat sablonnal, amit a fe3lhasználáskor (behúzás a videósávba) módosíthatód

A Filmora beépített (kész) átmeneti könyvtára, ráhúzod az idővonalra és módosíthatod a tulajdonságait (hosszát is)

A Filmora beépített EFFECT könyvtára

A Filmora beépített matrica könyvtára.

A Filmora kész, beépített Templitjei, pld. a több ablakos videók elrendezési formátuma


VIEW ablak részei

Elkészítettem a szerkesztés bemutatását, hát szerintem ezt szövegben leírni/bemutatni igazából csak videóban érdemes. Bármennyire is nem szeretitek a videónézést, ha szükséged lenne mégis az "Idővonal" használatára, annak megértésére, alkalmazási trükkjeire, kénytelen leszel videót nézegetni. Tervem szerint holnap (szerdán összeállítom, rögzítem, a terv jó volt, de nem tudtam befejezni, így a feltöltésre csütörtökön fogok sort keríteni).

Mivel a bejegyzést már 60-an megnéztétek, legalább is megnyitottátok, így úgy gondoltam, elkészítem a bejegyzés végleges, teljes változatát.

"Idővonal", videó szerkesztősáv(ok)

A fenti képen a számokkal megjelölt területek:

  1. Gyors (Ikon) eszköztár és a Rendelés automatikus be/kikapcsolása
  2. Eszközök Ikonsora
  3. Az Idővonal beállításainak gyors-Ikonjai
  4. Az Idővonal idő-vonalzója
  5. A videó és hangsávok (létrehozása/törlése)láthatóvá/nem láthatóvá tétele, hang elnémítása, stb)
  6. Idővonal lejátszási pozíció, egyben vágóeszköze, az adott pozícióban az aktív idősáv (videó/hang) sáv vágása
  7. példa, ez a saját videó "Intro"-m, ami egy szerkesztett Mp4 videó (hanggal és átmenetekkel)
  8. A videó cím-blokkja (változó tartalommal)
  9. Egy videó részlet, amely legfelül lévén az alatta lévő sávot felülírja (ez jelenik meg, de az alatta lévő sáv hangja hallható marad)
  10. Egy hangeffect (szabad hangkönyvtárból importálva, vágva és lehalkítva a vége.
  11. videó részletek áttűnései.
  12. Ez egy saját szövegblokk ami a videóra ráültetve (azt nem eltakarva) jelenik meg

A szöveges résszel itt végeztem, holnap készítem a videót az Idővonal használatának bemutatásáról.

El is készültek a videók szerkesztései, végül 5.db.-ból fog állni a sorozat:

  1. Bevezetés (kísérlet).
  2. Idővonalként indult (volna) végül a Filmora program beállításai és a Projectek beállításai kerültek bele.
  3. Az Idővonal bemutatása (inkább picike része) és egy mozgó képrészlet kitakarása (GDPR megfelelés).
  4. Idővonal objektumainak részletezése, valamint az objektumok tulajdonságainak szerkesztése (videók színkezelése és egyéb tulajdonságok szerkesztése).
  5. Exportálás végleges megszerkesztett videó mentése.


Videó 2.rész, Idővonalként indult (volna) végül a Filmora program beállításai és a Projectek beállításai kerültek bele

Videó 3.rész, Idővonal, idő-vonalzója

Videó 4.rész, Idővonal objektum részletes beállításai

Videó 5.rész, EXPORT

Megjött az új számítógépem, szuper gyors!

Végül az alza.hu-nál rendeltem meg darabokból összeválogatva, 16.000,-Ft-ért megviszgálták, hogy a kiválkasztott darabok összeillenek-e, kompatibilisak egymással és a vásárolt Win11 OEM HOME-val. Igen jól válogattam, összeszerelték, telepítették az OEM Win11-et, minden frissítést átvezettek, és egyben tesztelték 4 napon keresztül. Ma hoztam el, bekapcsoltam, véglegesítettem a Win11-et, és telepítettem a Wondershare Filmora  V:12.5.15 szoftvert, ez egy csöppet újabb, már csak ez elérhető (utolsó kiadásként a V.12-ből!
Ez lett a konfiguráció:
  • Processzor 60AMD Ryzen 5 50;
  • Alaplap ASUS TUF GAMING B550M-E;
  • Videókártya GAINWARD GeForce RTX 3060 Ghost 12G;
  • RAM memória Kingston FURY 32GB KIT DDR4 3600MHz  BCL18east Black;
  • SSD meghajtó M.2, Apacer AS2280P4 1TB;
  • Microsoft Windows 11 Home ADVANCED 64-bit (DOEM-OA3).
  • + Ház (ASUS Prime AP201 Tempered Glass Black), + Táp 650W + összeszerelés/bevizsgálás.
  • Összesen = 401.170,-Ft

Se PROXY, se rippelni nem kell, és FullHD-ben akadás nélkül lejátssza a videókat szerkesztés közben, az exportálás 25 perces videó esetén régen 1,5 óra volt, ma az új hardverrel 5-10 perc (4K!).

Ide teszek még egy képet (hoppá ez sok kép lesz, mert a lehetőségek tárháza bőséges!) , amin bemutatom a Filmora V.:12.5.15., színkezelési lehetőségeit, magyarul

Ezek a színkezelés alap (Basic) csuszkái, és még a következő képen folytatódnak:

Mint a képeken látható a beállítási, korrekciós lehetőségek tárháza bőven lefedi az igényeket, akár csak egy képszerkesztőben, mint pld. az Adobe Lightroom Classic-ban!

Megjegyzések