Adobe Lightroom képfeldolgozó-korrigáló szoftver alapjai, használat tipjei

Adobe Lightroom képfeldolgozó-korrigáló szoftver

alapjai, használati tipek gyűjteménye

Utolsó módosítás: 2024.03.079 13:00

TARTALOMJEGYZÉK

FIGYELEM: a videókat nem és készítettem, csupán összegíűjtöttem néhányat, amivel el tudsz indulni a program használatában, a további ismerethalmaznak neked kell utána keresgélned, elindítottalak, ebben segíytettem!

Én a V:13.0.1 verziót vásároltam meg



Én innen és ezt vásároltam meg (örökös licens, felhő és frissítés nélkül!)

Miért erre a BLOG.oldalamra helyeztem el ezt az összefoglalót?

Aki már a drónozás előtt is foglalkozott digitális képfeldolgozással, azoknak nem fogok új dolgokat írni, hiszen már nyílván rendelkeznek alapvető és gyakorlati megoldásokkal. Viszon a drónos pilóták egyáltalán nem biztos, hogy foglalkoztak analóg, vagy digitális képrögzítési technikával, így számukra biztosan hasznos lehet, ha felhívom a figyelmet a témakörre.

Persze az egészet öncélúan készítem, de megosztom az összegyűjtött tudásanyagot, és erre a YouTube az egyik legjobb (ingyenes, persze nem mindig!) platform, és bizony már nagyon sok információt én is innen szereztem be. Az Adobe programra egy Internetes ismerősöm hívta fel a figyelmem (amit most is megköszönök), Ő indította el nálam, a digitális képfeldolgozási érdeklődési kíváncsiságom és igazából ettől tértem át a RAW képformátumra. Korábban (ma is) NIKON DSRL tükörleflexes géppel fényképezek, aminek a JPG képrögzítési és automata témarögzítési megoldásai megfeleltek, de ma drónok kamerái (legalább is a DJI MINI-k) bizony nem fényképező gépek minőségét adják, így ezen felvételeknél erősen ajánlott a képek utómunkái.

Korábban már készítettem ezzel kapcsolatosan egy önálló BLOG.Bejegyzést, itt olvasható. Viszont az Adobe LightRoom Classic annyira elnyerte a tetszésemet, könnyen kezelhetőség és hatásos képkorrigálási szoftver, hogy ma már nem tudnék nélküle meglenni, még a DSRL képeket is már csak RAW-ban készítem, és mindig alkalmazok utómunkát, amit az Adobe LightRoom-al végzem el.

Ebben a bejegyzésben csak az LrC-ről, ennek használatáról lesz szó! Egyenlőre (induláskor) az az elképzelésem, hogy itt összegyűjtöm a mások által készített bemutató videókat, miért készítsem el azt, amit már más elkészített. Az alapokat egy könyvből tanultam: Baráth Gábor, Adobe Photoshop LIGHTROOM digitális képkidolgozás fotósoknak, Perfect kiadó, (2019), mai ára: 5.250,-Ft volt.

Megpróbálom használhatóvá tenni azzal, hogy az egyes témaköröket (Fejezeteket) kiemelem egy Tartalomjegyzékbe, amelyek 1-1 hivatkozások, a bemutató videókra és azon belül marra a videópontra, ahol a bemutató kezdődik. Így a keresett témakör könnyen elérhetővé válik, és nem kell videók tömkellegét végignézni, hogy egy konkrét ismeret anyagot elérjél. Lesznek azonos fejezet elnevezések, de ezek más-más szerző videóit fogja megnyitni, így több ember bemutatóját nézheted meg.

Ha inkább szövegesen olvasnál, akkor ezt az oldalt nyisd meg: https://www.fotostanfolyamok.hu/lightroom-tanfolyam/

Adobe Lightroom: fotók gyors és egyszerű utómunkája - az alapok + kedvenc tippjeim

Mikről esik szó a videóban?

Szerkesz képet egyszerűen ahogyan a PROFIK csinálják! (LIGHTROOM KEZDŐKNEK)

Ebben a videóban megtanulhatjátok a Lightroom fotószerkesztő program használatát. Képek importálásától a képek exportálásáig átvesszük a legfontosabb beállításokat és lehetőségeket.

Fő téma kiemelése - LrC trükkök

Két újdonság as Preset-ek és a Maszkok - Tippek/Újdonságok

Fotószerkesztés telefonon
(ez amit nem fogok használni, maradok a PC-nél!)

Kezdőknek egy kis bemelegítés. Hogyan importáljunk és mentsünk szerkesztett fotókat a Lightroomban.

Zavaró tárgyak (személyek) eltüntetése

Fehéregyensúly beállítása

Élesítés - Zajszűrés

Importálás részletesen

Fő téma kiemelése, kiugrik a képből

Maszkolás, Ecsetkezeléssel

Fekete-Fehér kép titkai

Hisztogram működése, használata

A 7 leggyakoribb hiba a LightRoom használata során

LightRomm Classic 2023 újdonságai (V.12)

Zajszűrés a V.12.3-ban (A.I.)

Ellenfény szerkesztése

Adobe Photoshop kezdőknek

Panoráma összefűzése

Panoráma HDR mód összefűzése

Panoráma 360 készítése Drónal

Magad is kikeresheted a videókat a YouTube videó megosztón: https://www.youtube.com/results?search_query=lightroom

Megjegyzések