Kavicsos-tó - Szigetszentmiklós - 2024.04.30.

A Facebook-on beleakadtam egy légi felvételbe, ami felkeltette a figyelmemet, amit így látvány alapján nem tudtam eldönteni, hogy "lakott terület", vagy sem. Így aztán kerestem és találtam egy olyan tóparti szakaszt, ahol nem laknak, tehát, ahol felszállt a drónom, az nem lakott terület! Mert a lakott terület fogalmát elfelejtették a magyar jogszabályokba beleírni, csupán az került az első helyre, hogy lakott területen csak "Eseti légtér engedély" bírtokában szabad repülni.

Utolsó módosítás: 2024.05.01. 7:00

(még bővíteni fogom holnap, úti videókkal, számomra ismeretlen helyen és környezetben jártam, bár 1965-68 között éltem Csepelen, de nem ismertem rá szinte semmire sem!)

A hely amit a Google térképen kinéztem, valóban lakatlan, mert egyébként a tó széle, a vízfelület sehol sem közelíthető meg, hiszen teljesen beépítették, a szigeteket is belele értve. Az egész működését nem is értem, talán víz és áram odavezetve, na de csatornázás nyomát nem láttam, akkor pedig milyen lehet a tó víz minősége? Az biztos, hogy én nem laknák itt életvitel szerűen!

Ami az eredeti cikkben volt, forrás:

"Budapest közelében, Szigetszentmiklós határában található a Kavics-tó.
Érdekes, hogy az innen bányászott kavicsokat használták fel a csepeli panelrendszer emeléséhez. Néhányan egyenesen fogalmaztak, hogy '56 után „Budapestet ebből a bányából építették újjá".
A bánya több mint 20 évvel ezelőtti bezárása után élőlényekkel népesítették be az esővízzel töltött tavakat. A fejlett szigeteken kisházak, horgászházak és mólók találhatók.
Fentről úgy néz ki, mint egy óceáni üdülő paradicsom. Hihetetlen, hogy mindez itt van Magyarországon, Budapesttől fél órára."

Az M0 felől érkeztem a tóhoz, elértem az előre kiszemelt pontot, és felreptettem a drónt. Némileg korlátozva voltam magasságban, mivel "Open" (nyílt) kategóriában a megengedett maximális magasság 120 méter, a drónnak a repülés teljes tartama alatt látótávolságban (VLOS) kell lennie, így aztán az egész területet nem tudtam egyetlen képre rögzíteni, de a gömb-panoráma kisegített.
Kattints a képekre és máris forgatható gömb-panorámában gyönyörködhetsz!
Figyelem a gömb-panoráma képek 184 Mpixelesek, így a kép éles megjelenítéséhez nagy sebességű Internetre és időre van szükség (türelmesen várd ki!).
Eredetileg 3 helyszínt néztem ki, de az első tökéletesen megfelelt, és távolt volt a beépített területektől, a többi helyre már nem mentem tovább!

A videót Önállóan a YouTube-n is megnézheted!

Még maradt rajta jó néhány üres teleknek való, amit még be lehet építeni és lassan az egész lakott területté válik!


Megjegyzések